BÄ°ZÄ°M MAHALLÄ° Ä°DARELER GAZETESÄ°
BaÅŸarılı Olmamız BaÅŸarınız Ä°çin Önemlidir
Bağımsız, Tarafsız, Siyasi Gazete
Hatije ile Türk markası Dünyaya açılıyor
Genç yaÅŸta Ä°ÅŸ hayatına atılan ve baÅŸarılı çalışmaları ile dikkatleri üzerine çeken Hatice Aydeniz yeni bir konseptle dünyaya açılıyor.
Türk tasarımcılarının ürünlerini dünya pazarlarında eriÅŸilebilir hale getirmek, Türkiye’nin yakın coÄŸrafyalarda “yüksek moda ve tasarım ülkesi” algısı oluÅŸturmasına katkıda bulunmak amacıyla hayata geçirilen Hadije markası ilgi odağı oldu.
Moda dünyasının tanınan simalarının destek verdiÄŸi ve projenin içinde bulunduÄŸu çalışma orta doÄŸuda büyük yankı uyandırdı.
Dünya çapında boy gösterecek kalitede seçkin tasarımlara imza atan tüm Türk tasarımcılarının ürünlerini ve tanıtım programını izlemek üzere yakın coÄŸrafyalardan, kültürümüze ilgi duyan herkes Hadije’nin doÄŸuÅŸunu yakından takip ediyor. 2015 yılında Bakü ve Riyad’da gerçekleÅŸecek tanıtımlara ÅŸimdiden yoÄŸun ilgi var.
Konuyla ilgili olarak Projenin Kurucusu Hatice Aydeniz “ Orta DoÄŸu ve Azerbaycan’dan gelen çok sayıda basın mensubuna yapacağımız çalışmaları anlattık. Hadije markası, bir lüks perakende maÄŸazacılık projesidir. DiÄŸer zincir, perakende ve lüks maÄŸazalardan farkı, yalnızca Türk tasarımcılarının ve modacılarının ürünlerini satacak olması ve hedef pazar olarak Azerbaycan ve Suudi Arabistan gibi yakın coÄŸrafyalara göz dikmiÅŸ olmasıdır. Günümüzün gerçeÄŸi, ekonominin ekseninin Batı’dan DoÄŸu’ya doÄŸru kaydığıdır. Bugüne kadar iÅŸ hayatım çerçevesinde yakın coÄŸrafyalar baÅŸta olmak üzere dünyanın pek çok ülkesinde, Türk tasarım ve moda ürünlerinin yoÄŸun ilgiyle izlendiÄŸine, Türk kültürünün derin izler bıraktığına ÅŸahit oldum. Åžahsen sanat, estetik ve moda akımlarını yakından takip ediyor ve bu alanlara özel ilgi duyuyorum. Bugün lüks diyebileceÄŸiniz tüm maÄŸaza, marka ve tüketim ürünlerinde Batı’nın hakimiyeti ve tekelini yoÄŸun olarak hissediyoruz. Hadije markasının temelinde, aslında benim kendime sorduÄŸum bir soru yatmakta: Neden Türk tasarımcıları ve modacıları, bu tekeli kıracak, Orta DoÄŸu’dan baÅŸlamak üzere tüm dünyaya yayılacak ve kültürümüzün izlerini taşıyan tasarımları ile dünya çapında bir perakende zincirinin raflarında yer almıyor? Bireysel giriÅŸimleri ile, bugüne dek Paris, Milano, Londra gibi modanın gözde noktalarında varlıklarını ortaya koyan Türk modacılarının isimlerini son dönemde sıkça duymak da, aklımdaki bu sorunun bir giriÅŸime dönüÅŸmesindeki en büyük etkendir. Hadije markası, tek bir amaçla beslenmiÅŸ ve sadece kâr odaklı kurgulanmış bir giriÅŸim deÄŸil, tıpkı Türk kültüründe olduÄŸu gibi pek çok kaynaktan beslenen fikirlerin oluÅŸturduÄŸu bütünsel bir yaklaşımla dünyaya geldi.
Hadije markası ile hedefimiz, önümüzdeki beÅŸ yılda, lüks perakende maÄŸazacılık anlayışıyla kurgulanmış beÅŸ maÄŸaza açmak. Hadije maÄŸazalarında, Türk tasarım ve modasının izlerini üstünde taşımak isteyen, lüksü, tasarımı ve kaliteyi hayatının her anında yaÅŸamak ve hissetmek isteyen herkes, Türk tasarımcılarına ait ürünlere ulaÅŸabilecek. Hadije maÄŸazaları, Türk modacıları için Orta DoÄŸu ve Arap dünyasının kapılarını sonuna dek açacak bir çatı marka olacak. Gerek Türk modacıların ve tasarımcıların ürünlerinin dünya çapında tanıtılması, gerekse yakın coÄŸrafyalardaki lüks tüketim pazarına saÄŸlayacağı katma deÄŸerle Hadije markasının ilk hedefi olan Bakü ve Riyad’da açılacak maÄŸazalarımıza 10 Milyon Dolara yakın yatırım yapıyoruz. Önümüzdeki beÅŸ yıl içinde, Hadije maÄŸazalarının Orta DoÄŸu’da 5 farklı ülkede olmasını hedefledik. Yıl sonuna kadar Bakü’de Hadije konseptinin tanıtımı amaçlı bir defile de düzenleyeceÄŸiz. Hadije markası açılış sürecinden sonra, kendi öz sermayesi ile ayakta kalacak ve büyümesi kendi baÅŸarısı ile ÅŸekillenecek. Bugüne dek moda ve perakende sektöründe aldığımız desteklerin, artarak devamını diliyorum.” dedi
3166 Defa Görüntülendi.