top of page

 

Hatije ile Türk markası Dünyaya açılıyor

Genç yaşta İş hayatına atılan ve başarılı çalışmaları ile dikkatleri üzerine çeken Hatice Aydeniz yeni bir konseptle dünyaya açılıyor.

Türk tasarımcılarının ürünlerini dünya pazarlarında erişilebilir hale getirmek, Türkiye’nin yakın coğrafyalarda “yüksek moda ve tasarım ülkesi” algısı oluşturmasına katkıda bulunmak amacıyla hayata geçirilen Hadije markası ilgi odağı oldu.
Moda dünyasının tanınan simalarının destek verdiği ve projenin içinde bulunduğu çalışma orta doğuda büyük yankı uyandırdı.

Dünya çapında boy gösterecek kalitede seçkin tasarımlara imza atan tüm Türk tasarımcılarının ürünlerini ve tanıtım programını izlemek üzere yakın coğrafyalardan, kültürümüze ilgi duyan herkes Hadije’nin doğuşunu yakından takip ediyor. 2015 yılında Bakü ve Riyad’da gerçekleşecek tanıtımlara şimdiden yoğun ilgi var.

Konuyla ilgili olarak Projenin Kurucusu Hatice Aydeniz “ Orta Doğu ve Azerbaycan’dan gelen çok sayıda basın mensubuna yapacağımız çalışmaları anlattık. Hadije markası, bir lüks perakende mağazacılık projesidir. Diğer zincir, perakende ve lüks mağazalardan farkı, yalnızca Türk tasarımcılarının ve modacılarının ürünlerini satacak olması ve hedef pazar olarak Azerbaycan ve Suudi Arabistan gibi yakın coğrafyalara göz dikmiş olmasıdır. Günümüzün gerçeği, ekonominin ekseninin Batı’dan Doğu’ya doğru kaydığıdır. Bugüne kadar iş hayatım çerçevesinde yakın coğrafyalar başta olmak üzere dünyanın pek çok ülkesinde, Türk tasarım ve moda ürünlerinin yoğun ilgiyle izlendiğine, Türk kültürünün derin izler bıraktığına şahit oldum. Şahsen sanat, estetik ve moda akımlarını yakından takip ediyor ve bu alanlara özel ilgi duyuyorum. Bugün lüks diyebileceğiniz tüm mağaza, marka ve tüketim ürünlerinde Batı’nın hakimiyeti ve tekelini yoğun olarak hissediyoruz. Hadije markasının temelinde, aslında benim kendime sorduğum bir soru yatmakta: Neden Türk tasarımcıları ve modacıları, bu tekeli kıracak, Orta Doğu’dan başlamak üzere tüm dünyaya yayılacak ve kültürümüzün izlerini taşıyan tasarımları ile dünya çapında bir perakende zincirinin raflarında yer almıyor? Bireysel girişimleri ile, bugüne dek Paris, Milano, Londra gibi modanın gözde noktalarında varlıklarını ortaya koyan Türk modacılarının isimlerini son dönemde sıkça duymak da, aklımdaki bu sorunun bir girişime dönüşmesindeki en büyük etkendir. Hadije markası, tek bir amaçla beslenmiş ve sadece kâr odaklı kurgulanmış bir girişim değil, tıpkı Türk kültüründe olduğu gibi pek çok kaynaktan beslenen fikirlerin oluşturduğu bütünsel bir yaklaşımla dünyaya geldi.

Hadije markası ile hedefimiz, önümüzdeki beş yılda, lüks perakende mağazacılık anlayışıyla kurgulanmış beş mağaza açmak. Hadije mağazalarında, Türk tasarım ve modasının izlerini üstünde taşımak isteyen, lüksü, tasarımı ve kaliteyi hayatının her anında yaşamak ve hissetmek isteyen herkes, Türk tasarımcılarına ait ürünlere ulaşabilecek. Hadije mağazaları, Türk modacıları için Orta Doğu ve Arap dünyasının kapılarını sonuna dek açacak bir çatı marka olacak. Gerek Türk modacıların ve tasarımcıların ürünlerinin dünya çapında tanıtılması, gerekse yakın coğrafyalardaki lüks tüketim pazarına sağlayacağı katma değerle Hadije markasının ilk hedefi olan Bakü ve Riyad’da açılacak mağazalarımıza 10 Milyon Dolara yakın yatırım yapıyoruz. Önümüzdeki beş yıl içinde, Hadije mağazalarının Orta Doğu’da 5 farklı ülkede olmasını hedefledik. Yıl sonuna kadar Bakü’de Hadije konseptinin tanıtımı amaçlı bir defile de düzenleyeceğiz. Hadije markası açılış sürecinden sonra, kendi öz sermayesi ile ayakta kalacak ve büyümesi kendi başarısı ile şekillenecek. Bugüne dek moda ve perakende sektöründe aldığımız desteklerin, artarak devamını diliyorum.” dedi
 

 

3166 Defa Görüntülendi.

bottom of page